Pindah Rumah + Baby

Salam...ari sabtu nie mmg aku bz sgt sbb aku kene tolong someboby pindah rumah....sebelum aku gerak ke rumah kawan aku jer aku dpt cll dari somebody suruh aku dtg awl ke rumah dia...patutnye aku kene dtg dlm tghari, tp aku kene dtg awl cket sbb kene jemput mama dia kat klcc..wahh...cm jumpa bakal mak mertua lak...hehehe....so bile aku smp jer aku ambik mama dia kat rumah dia...mula2 segan lak sbb jumpa parent dia kn...so aku pun beranikn diri aku...watpe aku nak takot kn,....aku bukan wat salah pun...wat pertama kali dlm sejarah mama dia puji kete aku kate kete aku cantik...hehehe...segan lak aku,...aku ingat mama dia x suka....tu yg wat aku cuak cket...hehehe...so mama dia masak special la tuk kitorang...aku pun bwk la mama dia jejln kejap...hehehe...smp kat rumah dia aku pun mulakn operasi mngosongkn rumah dia...penat tue...aku ingat barang dia cket...rupa nye besar2 barang dia....angkat masuk lori plak tue...nasib bek la aku bwk sorang kawan aku tuk tlg aku..klu wat sorang mmg ssh la aku...huhuhu....

rumah baru kawan aku tuk kat tropikana...kire x jauh dari rumah lama dia la...smp sana je aku kene angkat brg dia ke tingkat 10....aku ingat rumah teres...rupanye rumah apartment....aduss...mmg nak tercabut la tulang blakang aku nie...huhuhu....bile dah selesai angkut aku pun ambik masa tuk rehat jap...seyes...mmg penat sgt...aku masa tu x pikir pepe dah masa tue...smp dah nak masuk magrib baru aku jaga...hahaha...kire lama gak la aku tdo....

Pastu member aku offer aku tdo satu mlm kat rumah baru dia...bese la, suasana baru jadi dia takot cket la nak duk....aku mula2 nak tolak, tp bile aku pikir aku risau kat anak angkat dia tu yg aku wat keputusan bermlm kat rumah dia...leh la aku main2 ngan anak angkat dia...hehehe...anak angkat dia baru 1 tahun.... ciut sgt...aku dah anggap anak angkat dia cm anak angkat aku...waahhh...aku dah de 1st anak angkat...baby nie sebenar nye suka bermanje ngan aku...aku lak xtau cmner la aku leh cepat mesra ngan ngan dia....dah cm suami isteri la kitorang masa tue...suap dia mkn, manje2 ngan dia, tdo sebelah aku....mmg terasa diri aku nie seorg papa...lagipun dia xde papa, so x salah la aku curahkn kasih syg aku sebagai seorg papa...hehehe...bile aku manja ngan dia baby tue pggl aku 'dady'...wahhhh..terkejut aku, member aku lagi terkejut...hehehe...so mlm tue kitorang tdo kat ruang tamu sbb sok pagi nak kemas n mengecat rumah....aku ngan member aku yg len semua tdo kat hall...ssh gak la jaga baby waktu mlm...mmg xleh tdo aku masa tue...huhuhu...nie baru anak angkat, lum anak sendiri lagi....esokkn hari lak aku bekpas kat kedai mkn jer...mcm2 kerenah la anak aku sorang nie...pening kpala aku diwatnye...hehehe...

So sepanjang cuti mggu nie kire yg paling indah la sbb terasa diri ku nie dah de kluarga sendiri...lepas nie tiap2 mggu aku kene la lawat dia....x smp sehari aku dah windu kat dia...huhuhu....xpe, ari sabtu papa dtg lagi....jgn nakal2 tau...dgr nasihat mama tau...hehehe

Cheer Up
Posted on 2:33 PM by akira @ Helmy and filed under | 0 Comments »