Trip to Kelate Versi 2

semlm aku dah crite perjalanan aku ke kelantan....ari nie aku nak cite pe yg aku wat pada mlm tue dan esoknye...lepas kitorang mandi dan rehat, bos aku ajak kluar mkn kat luar...mcm bese la bos blanje so dah tentu la mkn tempat best....aku dgr mmg kedai mkn kat kelantan semua sedap2, jadi kitorang pekena rojak ayam...wahh...rojak ayam tue...mmg sedap, byk lak tue....sebenarnyye mlm tue kitoranmg xnak mkn byk sbb lepas nie nak g umah owg...mkn durian siam...mti sedap tue...lepas mkn rojak jer kitorang pun g la umah kak ani...kitorang kat sana disambut cm raja...dan aku lak difahamkn kak ani nie adalah bekas ketua wanita UMNO....waahhh...patut la umah dia cm istana...hahaha...smp sana pun kitorang mkn mmg x hingat...kak ani pun hidang makanan cm hidang 20 owg...byk sgt mknan...padahal kitorang berlima jer kat ctu...seyes...mmg x larat aku masa tue...nak jln pun x larat....tp satu la aku suka...kopi dia, mmg kaw...hahaha....lepas tue kitorang decide nak jejln kat sekitar kota bharu...dgr kata de bazar mlm...so kitorang pun rayau la kat sana...aku nie sebenarnye x minat shoping...juz cuci mata jer...tp aku tetap beli la kat...aku juz beli selipar ngan jam tangan....kawan aku lak sibuk cari bundel..hahaha....mmg kelakar la.....dah puas shoping kitoran pun balik hotel sbb sok nak kene g ofis...hehehe

keesokkan pagi tue kitorang dah bgn awl sbb nak kene g ofiss sana...tp sebelum gerak ofis aku ngan beberapa kwn aku nak g bekpas kat kb....so aku ngan yg lain pegi ke tempat yg agak2 best la....smp sana bos aku dah tgu kitorang kat restoran tue...aku pun oder la yg aku rasa x pernah mkn...sedap gak, aku xtau pe nama makanan tue tp mmg sedap la...yg x sedapnye time byr sbb kitorang x puar ati masa byr...mahal sgt...rasa rugi lak mkn kat sana...lepas tue aku kene folow bos aku g pasar...adus...dah tentu teman kn dia beli sayur...dah la aku pakai baju koporat pastu g pasar...jatuh saham aku...hahaha...tp aku pun beli gak kat sana...mane yg aku rasa pelik jer aku beli....beli tuk bwk balik....nak bg family aku rasa mknan kat cni...hehehe...lepas g pasar baru la aku terus g ofis kat kb.....sana keje x byk sbb aset kat sana x byk...nasib bek x byk klu x lagi laama la aku duk sana....




lepas dah wat finalis record asset baru la aku tarik nafas lega...keje siap smp tengahari jer....lepas tue pe nak wat ae....emm...tu kene tgu boos la...dah tentu bos aku nak jejln nti...lepas keje kitorang pekena nasi ulam....cm pelik jer bunyi dia kn...mti best...so aku pun g ngan bos aku ke sana....tmpt dia mmg unik sbb semua nye suasana kat kg...padahal kat bandar....hehehe....smp sana pun cara hidang dia pun lain...byk ulam dari lauk...dah cm kambing pun de aku ngok...nasib bek la de lauk...klu semuaulammmg aku x mkn...akunie mmg x mkn ulam...hehehe....

ni la menu lunch kitorang
lepas lunch jer kitorang baik rehat.....sbb mlm nti bos ajak kluar lagi....mmg jln je aku kat sana....haahaha....nak tau kene tgu versi 3..........
Posted on 8:03 AM by akira @ Helmy and filed under | 2 Comments »