Kursus OBS " Lumut - Pangkor"

Salam semua...lama aku x update sbb aku pun baru balik kursus kat lumut...mmg satu pengalaman yg xkn aku lupakan...expecially aku dpt kenal ngan new fren dari branch johor n kuantan....rasa cm xnak balik jer...hehehe....
so aku bergerak dari ofis pada hari jumaat lepas solat jumaat...aku gerak pun naik bas ngan semua peserta...memula bese2 jer sbb x ramai kenal sgt....aku hanya kenal segelintir owg jer....hehehe....sampai kat lumut pun dekat kul 7 lebih...kire sampai lewat gak la...sebelum kitorang masuk dorm, kitorang berkumpul dan pecak kepada 3 kumpulan...aku lak ditempatkn dlm kumpulan "Bubu"...nama kumpulan nie pun diambik nama gunung kat mayasia...group kitorang kire seimbang la 6 laki 6 pempuan...dan semua nya best2 belaka...hehehe....lepas xtvt ice breaking dan taklimat baru la kitorang gerak makan dan masuk dorm....

mcm2 aktiviti la kitorang wat kat sana...serius, mmg enjoy giler...dah lama aku x rasa enjoy cmnie...yg paling mencabar bagi aku adalah berakit dari lumut ke pangkor...xpernah seumur hidp aku berakit ke tenggah laut...bese kat tepi2 jer, tp kat sana aku berakit ke tenggah laut...pegi balik jer dekat 10 km.....perjalanan kitorang makan masa dlm 1 jam lebih...memula rasa takut gak sbb aku mmg x pernah ke tenggah laut...pernah sekali aku beakit jumpa obor2...mmg besar giler, terkejut aku diwatnya...nasib baik la aku x terbalik...heehehe...kat pulau pangkor lak aku merasa trun curam bukit...dari jauh ngok cm x la tinggi sgt...bila ah smp puncak, mak ai...terketar kaki aku...aku nie mmg gayat tp x terok sgt...kire aku berani gak la turun curam tue...ade gak la aku terjerit sbb aku tergelincir langgar batu...sakit tue...menjert aku kat tengah2 bukit tue...mmg mencabar la masa tue....tp sekurang2 nya aku dpt atasi rasa takut aku....
bile dah abis 4 hari 3 mlm aku berada kat sana ngan pelbagai aktiviti seperti camping, wall climbing, berkayak dan mcm2 la de kat sana...ari nak balik tue mmg syahdu cket la sbb de gak la peserta nangis2.....nasib bekla aku nie x jenis cmtu...hahaha.....masa balik tue lepas penyampaian sijil kitorang pun bergambar sebagai tanda kenangan kitorang...bagi aku kursus nie aku xkan lupakan smp bile2....aku dah merasa ketinggian, aku dah rasa cabaran di lautan dan aku dan rasa air laut (kawan sabotag)....bagi aku nie merupakan kenangan terindah dengan staff SPNB...

Beberapa pica kenangan yg aku suka.......

HIDUP BUBU...............=D

Bersama ngan salah seowg dari branch Kuantan (New Fren)


Permandangan kat OBS

Bubu Team

Posted on 7:59 AM by akira @ Helmy and filed under | 5 Comments »