Bermula kerjaya ku

Salam semua...sory la lambat post sbb byk keje nak kene wat....maklum la, keje kat tempat baru nie mmg byk cabaran...tp jauh dlm hati aku nie mmh sronok sgt smp rasa nak tdo kat ofis nie...hehehe....ok la, start smlm aku dah mula bekerja kat UZMA Group berhad sebagai IT Support Asst.....Syarikat ni adalah sebuah syarikat International Oil & Gas Company...walau pun ofis dia kecik dari SPNB tp taraf kewangan syarikat nie bleh dikatakan kukuh la....keje aku kat sini mmg sama cm kat SPNB dlu tp kat cni aku dpt control byk benda la....

Kat sini peranan aku sebagai IT Support, keje IT cm repair hardware & software....bukan tue saja, aku juga berpeluang mempelajari remote server, firewall dan sistem admin...pergh...mmg best la kat cni sbb aku dpt belajar byk benda....aku nie klu leh sambil keje sambil timba ilmu, baru la aku timba pengalaman....

selama aku bekerja 2 hari kat uzma group, syarikat nie berikan aku sebuah laptop untuk aku guna....terkejut aku masa diowg bagi aku laptop tue...ingatkan kene beli, rupanya mmg diowg kasi...hahaha...mmg syok abis la...balik umah jer adik aku jeles ngok aku bwk laptop baru...mmg mahal gak la laptop diowg bagi aku anggaran dlm rm 3 k aku rasa.....so skarang nie keje aku mmg ngah byk.....hanya masa balik jer aku leh update blog nie....masa keje ssh cket la sbb keje aku makin lama makin byk......so klu de pepe menarik nti aku akan update lagi....

Salam semua
Posted on 6:59 PM by akira @ Helmy and filed under | 0 Comments »